Sunday, February 13, 2011

Kenapa Softgel AGELESS Bio Optima Tidak Larut Dalam Air?


Akk ada sesuatu nk share kan di sini.. baru2 ini akk ada bertemu dgn seseorang.. secara kebetulan.. kenalan kpd kwn yg akk juga pengguna Ageless.. secara kebetulan sdg buat demo d Mc D. nmpak orgnya begitu teliti, abih smua bottle, label dbacanya. dia belek segala sijil2 kelulusan yg hovid dpt dan dsahkan sendiri melalui internet.

dia juga minta akk sbijik Ageless dan d masukkan ke dlm sgelas air yg sudah pun akk campurkan sebatian antara air dgn Ageless. maksud akk, sblum dia sampai, akk sdg buat demo, tebuk sebiji Ageless dan masukkan ke dalam air dan pati Ageless yg berasal dri pati minyak kelapa sawit, bercampur dgn air d dlm gelas tersebut tnpa lekat.

bla dia masukkan lagi sbijik Ageless k dlm air sebatian tadi, akk dh faham apa mksud dia. dia nk tgk samada softgel tersebut boleh pecah dan larut d dlm air. dia kacau berkali2 dan pecah softgel tersebut (bocor) tpi of coz softgel tu tk leh larut d dalam air. lama dia asyik komen dan complain yg kenapa softgel tersebut tk water soluble.. akk hanya tersenyum saja.. dia berulang kali kata "DANGEROUS nih" sbb kapsul tu bukan water soluble atau tk leh larut dlm air..

kwn akk kata, encik man.. mmg la tk leh larut dlm air kerana itu adalah dri protein (bovine - halal k) dan dlm perut kita kan ada enzim2 yg akan menghancurkan softgel tu.. mmg betul apa kwn akk hujahkan tpi dia tk boleh terima softgel tu tk larut dlm air or hancur, dia kata dlm perut kita pun sama gak mcm dlm gelas tu.. takkan larut.. maaak aii!! mau je akk ambik seketul kecil daging burger dan masukkan dlm air juga dan suh dia tgk dan tunggu boleh larut atau tidak.  dia suh akk nasihatkan syarikat agar tukarkan softgel tersebut kpd yg soluble..

Waduuh!! dh tentu R & D telah djalankan dan cara terbaik utk buat tampung sukatan dos minyak adalah dgn softgel dri protein. kalau dri water soluble dan pati minyak Ageless adalah cecair, boleh ke kapsul tersebut menampung minyak yg juga cecair? dah tentu, kapsul tu akan cair or terlarut dgn cecair Ageless.. apa akan jadi? dlm botol tu smuanya akan terlarut.. Pati Ageless + dgn kapsul larut air..

saboo je lah.. kalau kita tak tahu, kita bertanya, kita belajar, kita soal kenapa dan kenapa.. if not, kalau kita rasa kita pandai, smpai bila pun kita takkan blajar dri kesilapan atau kelemahan atau kekurangan kita.. Wallahualam (berpesan pd diri sndiri jugak malam ini)..

No comments:

Post a Comment